Mass Effect: Andromeda

mea

   Tak ho tu máme. V pořadí "4tý" Mass Effect který ale, jak vývojáři neustále před vydáním opakovali, není Mass Effect, nýbrž nová hra využívající universum starší série.. hlavně nesrovnávat... njn jak to ale udělat? Nesrovnávat se lehko řekne, těžko udělá. Má to stejné principy, stejné universum, v podstatě to začíná někde v průběhu posledního "skutečného Mass Effectu". Dělá to stejné studio, má to stejnou mechaniku... sakra i se to stejně jmenuje... Jak jako nesrovnávat. I když by to hodnocení prospělo, nejde nesrovnávat.

 

 

   Technicky je ME: Andromeda spin off Mass Effectu. Ve zkratce vzal jeho universum a mechaniky, toto narouboval na novou příběhovou linku a odeslal 600 let daleko od původní série se kterou se od této chvíle příběhově pojí pouze v několika velmi málo a velmi vzdálených odkazech v průběhu hry.


   Jak je známo ze světa seriálů, spin offy jsou obecně jiné a většinou horší než dílo ze kterého vychází. Těží z jeho popularity, nicméně jen velmi zřídka jej nějakým způsobem rozšiřují. A takový popis odpovídá ME: Andromeda.

mea1

   Hra vás zavede v roli kolonizátorů do jiné galaxie kam cesta trvala 600 let (pravděpodobně pozemských, relativitu zde nikdo neřeší) a ve které oproti původním předpokladům nejsou podmínky pro život tak ideální jak se zdálo. Většina arch je navíc ztracena a tak zůstává na Vás jejich nalezení + záchrana a stavba nějakého toho domečku pro život v podobě obyvatelné planety. Nicméně toto by samo o sobě bylo nejspíše málo, takže se k tomu nakonec přidá ještě záchrana celé galaxie před zlounskou rasou...tzv. Ketty. No a to bychom měli celou pointu. Skřípe to co... bohužel. Nečekejte ani o písmenko cokoliv rozsáhlejšího než tento odstavec, natož pak nějaký náznak invence v příběhu.

 

   Úkoly a mise, to je náplň hry a tak se příběh buduje

   Je důležité kolem úkolů znát tři věci.

  1. Je jich strašně. Úkolů ve hře je obrovské množství. Valí se na vás ze všech stran v takovém proudu, že nebudete vědět kam dřív skočit a v souvislosti s tragickým menu a deníkem úkolů se pro vás jejich sledování může stát až frustrující.
  2. Asi 3/4 těchto úkolů jsou nudný balast o ničem, který plníte spíše mechanicky než s nadšením.
  3. Úkoly tvoří příběh. Pokud je většina úkolů hloupá a nudná, dialogy kolem nich nemastné neslané, jak to asi celkový příběh a dojem poznamená...

   Vyjímkou jsou příběhové mise hlavní linky. Nedosahují kvalit příběhových misí původní série, to rozhodně ne, avšak v porovnání s tím co je v ME: Andromeda jsou nádherným oživením. Bohužel, je jich žalostně málo. Pokud byste hru hráli pouze skrze příběhovou misi, herní doba by klesla určitě pod 10 hodin. A víte co, možná kdybych to hrál tímto způsobem, výsledný dojem bude lepší, takže pokud se na ME: Andromedu teprve chystáte, zapřemýšlejte o této možnosti, o nic moc nepřijdete.

 

   Universum ME: Andromeda...

   je prosté, jak je z předchozích řádek patrné a úkolová stránka hry ho nijak výrazně nerozšiřuje. Takže zde máme, a to se prosím podivte, jednu zlounskou rasu a jednu hodňounkou rasu usurpovanou právě tou zlou rasou. A pak tu máme jednu neexistující rasu po které v celé galaxii zůstaly stavby a artefakty.

mea2

   Sranda je, že ta superzlounska rasa co usurpuje galaxii a podle všeho i jiné galaxie, má takové velké zelené podivně zakulacené obdélníkové lodě... a ty lodě jsou tak drsné, že když jakože střílí vším co mají, tak z nich vyletí přibližně 8, slovy osm, raket pohybujících se rychlostí posuvu kontinentální desky. Větší sranda je, že když tuto loď jedna ta raketa zasáhne, tak vybouchne a je zničena. A největší sranda je, že to je asi v pohodě, protože vy jste si z mléčné dráhy přivezly obrovské archy, minimálně celou jednu fregatu, ale za celou hru, za celou hru ve vesmíru nevystřelíme jedinkrát. A ta hodňoučká rasa taky ne, ta snad ani žádné lodě nemá. Takže OK, v mléčný dráze jsme byli celkem slušně vyzbrojeni. Jako lítalo to tam v těch bitvách fakt pořádně ty projektily všeho druhu, ale v Andromedě stačí pískačka od vietnamců a můžete ovládnout bez práce celou galaxii ;) Nicméně mi ani tu pískačku nemáme, takže ovládat nebudeme, budeme raději zachraňovat.


   Když už je řeč o té jedné fregatě. Myslím tím tu vaši loď se kterou lítáte po galaxii. Je to odporná loď, ale nejhorší je, že je tak hloupě stavěná, že by ji takto dementně nenaprojektoval ani student filozofie sluníčkového světa. Ona má třeba jakousi společenskou místnost s videoterminálem kterou navštívíte tak 4x za hru. Ale ta místnost, ona je přes půl paluby lodě. Přes půl druhé paluby je vyhlídková místnost. Pak tu máte chodbu spojující předek a zadek lodi a hangár... Nikde nejsou ani nosníky, půlka trupu je průhledná... Boha taková loď strašná by praskla jen by ji napumpovali atmosférou...

mea3

   Proč ten vztek... Mass Effect celkem dbal na rozumný poměr uvěřitelnosti technických řešení, ME: Andromeda vše zabil. Vše zredukoval na jakýsi sluníčkářský princip pro dementy. Všechny technologie ve hře jsou ovládány konzolí spojenou kabelem. Ty nejobtížnější úkoly se řadí do kategorie zamčené dveře, které odemknete tím, že popojdete 3 metry ke konzoli a stisknete E pro jejich odemknutí. Nicméně vývojářům tato kategorie obtížnosti přišla již moc vysoká a tak vám informaci o tom, že dveře odemknete konzolí vzdálenou 3 metry ještě pro jistotu sdělí vaše superinteligentní UI kterou máte v hlavičce a která dokáže vycítit úžasné věci, jako například konzoli k otevření dvěří : )


   Je to opravdu změna. Od starého světa ve kterém mělo vše svou hlavu a patu, ve které stroj byl stroj, skutečně stroj, měl mechaniky, měl uvěřitelně popsané principy a použité technologie, ve které každá technologie měla svou hiearchii, svůj důvod, se dostanete sem... To nejlepší ze všech ras Mléčné dráhy, superkrutopřísné overpower technologie neexistující rasy v Andromedě a technologie Zlounské rasy která už ovládla pár galaxií, to vše je ovládáno kabelem konzole-dveře. Jak strašně to bije do očí. No nic, jdeme zkontrolovat, tým a posádku.

 

   Tým, tým, tým A team...

   záchrana se nekoná, Tým z tý kaše Andromedu nevytáhne.. Tým je v Mass Effectu alfou a omegou. Je to věc postavená na roveň příběhu. Jsou to vaši kamíci, kteří s vámi kecají, bojují, diskutují a utváří příběh. Jsou to kamíci pro které musíte dělat těžká rozhodnutí, někteří zemřou a vy budete mít slzu v oku, protože jste to vy, kdo rozhodne který z nich to bude... Jindy vás zase rozesmějí a vrátí trochu naděje do jinak beznadějného boje proti reaperum... reaperum? a sakra.. nechal sem se unést... tohle platí pro Mass Effect, ne pro Andromedu.

mea4

   Váš tým v ME: Andromeda je soubor bezcharakterních, nudných gender friendly pitomečků bez špetky vtipu, šarmu, nebo charizma. Ani vás nebude bavit si s nima povídat, je to jako se bavit s robotem, snad s vyjímkou krogana, který alespoň občas, něco. Obecně víc charizma má jeden Vorch, než celej váš tým. Co vorch. Jedna Rachni.


   Ať uděláte cokoliv, všechno je správně. Přestože hra varuje, že některá rozhodnutí mají vliv na budoucnost, je to blbost. Vše co v ME: A uděláte je dobře. Neexistují špatná rozhodnutí, nemusíte se bát že byste snad ztratili člena týmu, nebo posádky. Ne, zde je vše sluníčkově OK. Mimochodem posádka není. Na celé lodi je jen váš tým, plus pilot s navigátorem. Ještě že to můžete oživit vesmírnym křečkem, nebo podivnou opicí.

 

   Takže co je na tý hře teda tak ok, že jsem ji nevypnul po pár hodinách, když tu jen plivu a plivu...

   no já nevim, je to srdcovka, prostě Mass Effect. Nicméně zatímco ME, jsem hrál opakovaně, ME: A si již nejspíše nikdy nepustim. A pak taky to, že to uplně vyloženě nenudí. Obecně ta hra nejvíce trpí tím, že je to Mass Effect.

mea5

   Na té hře je vidět strašně práce. Nicméně nemohu se zbavit pocitu, že je to práce bojkotovaná. Mám pocit jakoby tu hru dělaly dvě studia. Jakoby jednu část dělala Strana Zelených a druhou SPD. Jakoby do té hry nutně musel někdo vnášet svůj pokřivený pochybný pohled na svět, sluníčkový pohled a tím zničil snahu stvořit slušný nový Mass Effect.


   Dál tu máme nádhernou grafiku ve spojení s úžasným designem planet, nebo dá-li se říct výprava hry - planety, asterodiy, je to pastva pro oči. Jsou zde úžasné scenérie, naprosto nádherně vymodelované, nenudící a krásné. Máme zde nezastavitelné MAKO se kterým tyto scenérie brázdíte a máme zde soubojový systém který je parádní. Střílení, biotika, komba, nádhera. I když typů nepřátel je celkově jen co by na prstech spočítal, boje baví celou hru.

mea6

   Každým větším bojem se dostáváte dál, každým úkolem čekáte na nějaký parádně udělaný jiný úkol, který nepřichází, ale přesto doufáte a tak vás hra bude držet nejspíš až do konce. Je to OK, úplná tragédie to ve výsledku neni, ale bohužel zdaleka to neni to, na co jsme my všichni fanoušci série čekali.

   Příště prosím něco méně okázalého a více Mass Effect. Třeba ony zmiňované války s Turiany, a první kontakt... o kterých se spekulovalo při ohlášení Mass Effect: Andromeda. Nádherně by navazovaly na svět ME a navíc je na to hotová kostra příběhu. To by byl spin off jak má být...

    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    BOINC   Happy Eund (zeleny sport)   EU Fuck You
Copyright ©2008-2017 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme
i-skladka run an open source CMS system Joomla! | | Compatible with:
FirefoxIE 11SafariOperaGoogle Chrome