Quake Champions - dojmy z bety

quakechamp

   Hned na začátek se sluší říci, že je to dobrý.  Je to z většiny Qák a to je fajn, protože mám Qáka III rád a dodnes u něj trávím čas, alespoň na lankách když už nic jiného. Pak taky dávám pár her týdně v Quake Live, a obecně mám v Qákovi ať už Live, nebo III několik stovek tisíc fragů. Nicméně nejsem v tom kdovíjak dobrej a z tohoto pohledu, řekl bych nooba hrajícího dlouhodobě Qáka budu popisovat dojmy z otevřené bety (do té zavřené mě bohužel nechtěli).

 

 

  

   Víte co je na novém Qákovi to nejlepší a co asi dalo tu největší práci? Nejlepší je to, že když se poprvé spawnete v aréně a uděláte první krůčky a první fragy, budete se cejtit jako v Qákovi. Ne to není sranda… Těch her které zde za skoro dvě dekády chtěli pokořit Quake III Arenu bylo mnoho, ale zůstal jen Quake III Arena/Quake Live. Tzn., že pokud se v Quake Champions už od prvních krůčků cítíme jako v Qákovi, má ta hra něco velkého do sebe!


   V betě máme k dispozici asi devět šampionů (ikonický Solrag, Ranger, Anarki…), tři arény a čtyři herní módy, vesměs klasické DM, TDM, Duel a analogie na udrž a znič tzv. Sacriface.

 

quakech1

 

   Šampióni (děsný slovo...)

   Šampióni mají jednu menší a jednu větší vadu na kráse. Ta menší je v tom, že se nám ti hrdinové tak trochu diverzifikovali a mají nyní rozdílné startovní a maximální hodnoty pro zdraví/štíty/rychlost. Rozdíly mohou být celkem velké, takže zvyknete-li si hrát za tu silnější postavu, můžete být nemile překvapeni výdrží těch, v tomto ohledu, slabších hrdinů. Zatím toto řadím mezi menší vadu protože ve hře samotné si hrdinu zvolíte dle vlastních preferencí.


   Ta větší vada na kráse je nyní rozhodně viditelnější. Jsou jí ability šampionů. Každý šampión má k dispozici svou specifickou abilitu. Po použití běží odpočet (cooldown se tomu dnes říká...) a nelze ji do jeho konce znovu použít, avšak na mapě lze sbírat itemy, které odpočet urychlují. Ability jsou různého druhu (superrychlost, wallhack, teleport, zabijácký plivanec...), ale už nyní je jasné, že jsou zde ty lepší a pak ty, co v porovnání s těmi lepšími... no nikdo nechce…


   Stručně. Nevěřím, že se podaří balancovat ability tak, aby byly vyrovnané. Z principu to nelze. Tím pádem, podle mého názoru, bude docházet k tomu, že se za čas zjistí kteří šampioni jsou OP, případně se několik abilit ukáže jako OP v souvislosti s použitím konkrétní zbraně a hra se změní na souboj několika málo stejných postav a strategií… Lze namítnout, že když budou takto všichni hrát za jednu OP postavu, bude to jako ten starej Qák, všichni na tom budou stejně…. Možná jo, ale co má potom za smysl ta obrovská práce kolem počtu šampionů a abilit… Uvidíme co z toho vznikne.


   Konfigurace abilit je pro mě představitelná v teamové hře, kde by se na vysoké herní úrovni mohli hráči vzájemně doplňovat vhodně zvolenými abilitami, avšak jinde nevím, nevím...

 

quakech2

 

   Arény

   Jestliže Šampióni mají jistý problém se svým sebevyjádřením který kompenzují abilitami, arény naopak problém nemají téměř žádný.


   Můžu se bavit o tom, že nezapomenutelná nová aréna s dominantou spoutané oční bulvy po které můžete vesele hopsat aniž byste se dočkali čehokoliv jiného krom zlého pohledu, má trochu nudné textury a pobíhání po ní mě nebaví tak jako po dvou ostatních. Ale to je subjektivní věc. Důležitý je koncept arén jako takových.


   Máme zde nyní tři arény. Dvě pro mě neznámé a jednu vycházející ze slavné Campgrounds. Arény Quake Champions jsou mírně větší a mají obecně více horizontálního prostoru (více plochy v „mezipatrech“) avšak obsahují jen relativně málo potenciálně hluchých míst. Do boje se zapojujete celkem v pohodě jen pár sekund po spawnu a to je fajn. Obvykle je i dostatek času sebrat nějaký lepší kanón, takže hra pěkně jede v tempu. Nepochybuji, že toto bylo obtížné balancovat, ale odvedli dobrou práci a i když by mapky drobné úpravy snesly, jsou fajn a je to paráda po nich pobíhat.

 

quakech3

 

   Zbraně

   Co by byl jeden vedle druhého krvelačný panák v krásně vymazlené aréně bez kvéru…? Jo už vím buďto by vznikl závod kdo vyskočí nejvejš na jump plošině, nebo by Solrag všechny poplival a pozabíjel svou chrchelnou abilitkou… Ale určitě by to nebyl Qák….


   Kanóny tu máme zatím celkem typické. Základní startovní kulomet,  brokovnici, raketomet, railgun, bleskomet a pak nějaky hřebíkomet a jistě, příruční motorová pilka..


   Obecně zbraně dělají stejnou, nebo větší škodu než tomu je u předchůdce s vyjímkou raketometu. Ten sice faktický damage dává stejný, ale plocha ktreou postihne je menší. Je také těžší se s ním trefit, a oporoti ikonickému raketometu z předchůdce je skutečně nezáživný až nudný. S Rail gunem je zase o chlup obtížnější odstřelovat a nejpodivnější zbraň je onen hřebíkomet metající vysokou kadencí silné projektily jejichž charakteristickou vlastností je nikoho netrefit.


   Důležité však je, že zabíjení a střílení obecně je opět velice familiérní starému Qákovi. Přeskočíte sem z Quake Live a jste jako v nově vytexturovaném vlastním baráku… Prostě znovu paráda.

 

quakech4

 

   Takže co říci závěrem. Osobní dojmy z bety jsou veskrze velmi pozitivní a na té noobovské úrovni které dosahuji pravděpodobně nedokážu tolik trpět na zmíněné ability a jejich nevyrovnanost. Zjistil jsem že ačkoliv v základu slabší avšak rychlejší postavy jsou pro mě jasným adeptem na výhru v počtu smrtí, obvykle celkem slušně dominují, ovládá-li je někdo jiný...


   Hra má být ve výsledku Free to Play, a již v betě je vidět pravděpodobně nástřel na nějaké "mikrotransakce" v pdoobě všemožných skinů a doplňků pro hrdiny, které však získáváte i za samotné hraní. Budu věřit, že krom vzhledu nebudou hru nijak více ovlivňovat.


   Grafická stránka hry je už nyní pěkná, engine je svižný, má to být nějaký hybrid mezi ID Tech 6 (DOOM 2016) enginem a něčím dalším. Náročnost na HW je vysoká, ale netřeba se děsit, optimalizace v tuto chvíli nebude vysoká. Takže ve výsledku se nejspíše máme na co těšit a bude to pořádná pařba.

 

    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    BOINC   Happy Eund (zeleny sport)   EU Fuck You
Copyright ©2008-2017 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme
i-skladka run an open source CMS system Joomla! | | Compatible with:
FirefoxIE 11SafariOperaGoogle Chrome