Quake Live (Archiv)

ql   !! článek archivu 03/09. Může být omezena vypovídající hodnota !! Který pařan by si dnes nevzpoměl na ultraspeed multiplayer akci Quake III ? A mnoho pařanů vzpomínat nemusí, protože ji aktivně stále hraje... faktem je, že Quake III Arena se zaspala do dějin herního světa jako nejlepší a nejvyváženější multiplayer FPS a jen málokterý titul si mohl dovolit na tento post útočit, neuvěřitelné se stává skutečností "Qák trojka" v browseru, s velikostí jen několik MB a zdarma....

 

 

   ... ID software opět září a překvapuje. Do světa on-line hraní přináší hned několik zásadních novinek, a kdo ví, možná se bude jednat o další kultovní dílko.

   Nebudu se zde zabývat tím co je Quake III, ale povíme si zde něco málo o Quake Live - Quake Live je projekt společnosti ID software, který staví na dvou základech. Prvním je konverze starší kultovní hry Quake III Arena na prostředí intenetového vyhledávače, kde se jedná skutečně o dílo dodnnes nevídané a skrze webový browser, případně ve fullscreenu (dle široké možnosti nastavení) můžete hrát na jednotlivých serverech bez nutnosti originální hry a plně zdarma plnohodnotného Qáka v grafice s "plnou palbou". Protože se jedná v podstatě o klon původní hry, navíc s více mapami, módy, itemy, zbraněmi z QIIITA, k tomu jako bonus tabulkový systém úspěchů, odměny, možnost on-line zakládání a hledání teamů a další vychytávky, je hratelnost původní hry plně zachována, avšak celková atraktivita navýšena.

ql1s   ql2s

   Druhým základem na kterém hra staví, a pro hráče velmi příjemným, je in-game reklama, která hru financuje a pro "pařany" je tak zdarma. Vzhledem k tomu, že dnes je Quake Live ve fázi beta, nicméně jeví se prakticky bez chyb, nebyla reklama do hry ještě vložena, avšak bude spočívat v tom, že se na obrazovkách které obsahují jednotlivé mapy budou zobrazovat reklamní bannery. ID software tedy téměř jako první rozvíjí do praxe dlouho omýlaný model placení her společnostmi skrze interaktivní reklamu ve hře samotné tak, aby hra byla pro samotné hráče zdarma. Z tohoto pohledu se jedná o průkopníka, a hra bude jistě pod drobnohledem mnoha společností ať už z oboru marketingu, nebo herního vývoje.

   Domovská stránka hry je aktuálně http://www.quakelive.com/ (STEAM) kde je nutné se zaregistrovat. Po registraci a přihlášení Vás web hry navede skrze několik málo kroků přes stažení nutného souboru a jeho instalaci až k úspěšnému spuštění hry. Hru je možné si nastavit k obrazu svému, podobně jako původní titul, tedy je možné měnit postavu za kterou rhajete, bravu railgunu, ovládání, sensitivitu myši, rozlišení, atd atd.

   Na stránkách homepage v sekci game manual zde http://www.quakelive.com/#guide je dále detailně popsáno, spolu s ingame screeny funkce jednotlivých objektů, předmětů, zbraní a dalších nacházejících se ve hře, tedy tímto se zaobírat nebudeme.

   Požadavky hry jsou aktuálně (03.2009):

  • OS Win XP, nebo Vista
  • prohlížeč: IE7, IE8, FF2.0+, FF3.0 (supportlist browserů se bude rozšiřovat)
  • 800Mhz CPU a výš (nepochybuji že hra poběží i na 500Mhz)
  • GF4MX a výše. ATI Radeon8500 a výše. GMA 945 a výše
  • Připojení k internetu (stabilní)

 

   Co na to říci? No hra se hraje opravdu dobře, je stabilní, aktuálně se vyskytují občasné problémy s připojením, ale nepochybuji, že toto nakonec doladí. Možnosti žebřícčků a podobné vychytávky způsobí nárůst hráčů a zajímavé bude přinejmenším sledovat, jak si hra povede v oblasti in-game reklamy, tedy zda-li se zapaltí náklady na vývoj a provoz, nebo nikoliv. Ať tak, či tak, je vidět, že ID Software nespí. Jeho nejnovější projekt je jedinečný a originální, osobně věřím a přeju úspěch, protože tahle gamesa, si ho zaslouží pro svou technologickou jedinečnost, nápaditost a hratelnost.

ql4s   ql5


 

  20.07.2010

   V tento datum se ve hře poprvé objevuje "skutečná" reklama. Jak můžete vidět ze screenshotů níže, jedná se stále o reklamu na vlastní záležitosti id Softu, tentokráte na QuakeCon 2010. Lze se jen domnívat proč umístění první reklamy trvalo tak dlouho a také proč se stále jedná pouze o "interní" reklamu výrobce. Pravděpodobně není zájem třetích stran o umístění reklamy do hry, což by vzhledem ke stále celkem nízké herní komunitě nebylo nic zvláštního. Faktem ale zůstává, že hra disponuje fungujícím systémem pro umístění reklamní kampaně na cokoliv a jako taková je výjimečná.

   Ze zkuženosti mohu říci, že první umístěná reklama nepůsobí při hře rušivě i přesto, že je neustále na očích. Uvidíme zda-li se "Qákvi lajvovi" podaří upoutat pozornost dalších stran k umístění vlastní reklamy a jsem zvědyvý jak si projekt povede dál.

qlrekl3s

   27 - 28.10.2015 QUAKE LIVE přechází bez oznámení, beze slova, bez příprav ze dne na den na steam. Všechna uživatelská data, statistiky, listy, nastavení mizí v propadlišti dějin. Hra je nyní zpoplatněna částkou 10Euro, tedy již není možné hrát ftp. Reklamní model tedy neuspěl. 


 

   Některá nastavení skrze konzoli:

   K prvnímu otevření konzole použijte kombinaci: CTRL+ALT+~ následně do ní vložte příkaz "com_allowconsole 1" Po tomto příkazu, můžete otevřít/zavřít konzoli stiskem ~.Stisknutím šipky nahoru a dolů na klávesnici můžete procházet příkazy které jste již napsali (poznámka: některá nastavení zde uvedená lze provést standardně v nastavení. Příkazy čerpány z blogu uživatele GamePark.cz zde avšak text je pouze přaklad z oficiálního fóra QuakeLive).

  • bot_nochat - výchozí: "0"  Hodnota "1" vypne chat zprávy od bota v Practise režimu
  • cg_autoswitch - výchozí: "1"  Hodnota "0" vypne automatické přepínání zbraní,na tu kterou seberete.
  • cg_crosshairBrightness - výchozí: "1" Nižší hodnoty mezi 0-1 umožní ztmavění crosshairu, "0" crosshair se stává černý.
  • cg_crosshairColor - výchozí: "7" 1: červená, 2: zelená, 3: žlutá, 4: modrá, 5: tyrkysová, 6: fialová, 7: bílá
  • cg_crosshairHealth - výchozí: "0"  Hodnota "1" znamená že váš crosshair odráží vaše zdraví. Zatímco zdravý zobrazí bílá a jak vám  budou ubívat životy bude žlutá, oranžová a červená, když se blíží 0hp.
  • cg_crosshairPulse - výchozí: "1" Hodnota "0" bude bránit vašemu crosshair k pohybu v okamžik, kdy jste zvednete zbraň/předmět.
  • cg_crosshairSize - výchozí: "32" Nižší nebo vyšší hodnoty, mohou být použity ke snížení nebo zvýšení velikosti vašeho crosshair.
  • cg_draw2D - výchozí: "1" Hodnota "0" odstraní všechny HUD prvky včetně vašeho crosshair, užitečné pro zachycení 'čistého' screenshotu.
  • cg_drawCrosshairNames - výchozí: "1" Hodnota "0" znamená že se nebudou zobrazovat jména hráčů pokud na ně namíříte svůj crosshair.
  • cg_drawFPS - výchozí: "0" Hodnota "1" se zobrazí počet snímků za sekundu(fps).
  • cg_drawGun - výchozí: "1" Hodnota "0" bude skrývat zbraň z vašeho pohledu. Hodnota "2" na displeji bude vaší zbraně, ale nebude se kymácet.
  • cg_drawRewards - výchozí: "1" Hodnota "0" vypne ocenění udílená ve hře např. "Impozantní", "vynikající", "ponížení".
  • cg_fov - výchozí: "90" Zvýšenímhodnoty se zvýší pole výhledu, což vám umožní mít větši pozorovací úhel. Nižší hodnoty znamená naopak zmenšení pozorovacího úhlu, ale lepší zaměřování do dálky.
  • cg_gunX - výchozí: "0" Xová (horizontální) souřadnice umístění zbraně na vašem monitoru.
  • cg_gunY - výchozí: "0" Ypsilonová(vertikální) souřadnice umístění zbraně na vašem monitoru.
  • cg_gunZ - výchozí: "0" Hodnota vzdálenost zbraně od hráče.
  • cg_kickScale - výchozí: "1" A hodnota nižší než jedna sníží otřesy které nastávají když dostanete zásah. Hodnota "0" odstraní všechny otřesy způsobené zásahem.
  • cg_lagometer - výchozí: "0" Hodnota "1" se zobrazí Netgraph, který ukazuje stav vašeho připojení.
  • cg_newWeaponBar - výchozí: "1" Hodnota "0" vrátí boční (vertikální) informační panel s náboji do původního Q3 stylu (horizontální).
  • cg_noprojectileTrail - výchozí: "0" Hodnota "1" odstraní kouře a pozůstatky po výbuších raket a granátů.
  • cg_oldPlasma - výchozí: "1" Hodnota "0" zapne původní styl výstřelu u Plasma Gun.
  • cg_oldRail - výchozí: "1" Hodnota "0" přidáte Q2 styl spirály kolem výstřelu z Rail.
  • cg_oldRocket - výchozí: "1" Hodnota "0" zapne původní styl výstřelu Rocket Launcher.
  • cg_simpleitems - výchozí: "0" Hodnota "1", která bude využívat 2D grafické ikony na displeji pro položeky.
  • cg_switchOnEmpty - výchozí: "1" Hodnota "0", která automaticky přepíná na novou zbraň při pokusu o vástřel ze zbraňe bez munice.
  • cg_trueLightning - výchozí: "0.75" Výsledkem zvýšení hodnoty by mělo být zlepšení přesnosti míření. V případě nastavení hodnoty 1.0 však hrozí, že nebude shaft na serveru vykreslován úplně přesně tak, jak je tomu u klienta.
  • cg_zoomFov - výchozí: "22,5" Zvětšení obrazu při "přiblížení zbraně"
  • record - Zaznamená vší hru (nahraje záznam).
  • stoprecord - Zastaví nahrávání aktuálního záznamu.
  • cl_autoRecordDemo - výchozí: "0" Hodnota "1" umožní automatické demo nahrávky. Dema pak mohou být přehrávána pomocí příkazu "demo ". Na systému Windows XP,  jsou dema uloženy v "AppData\id Software\quakelive\home\baseq3\dema, zatímco na Windows Vista, jsou umístěny v "AppData\..\LocalLow\id Software\quakelive\home\baseq3\dema"
  • cl_currentServerAddress - Získání IP adresu serveru na kterém právě hrajete.
  • model - výchozí: "Sarge" Příkaz pro nastavení vaší postavy.
  • r_dynamiclight - výchozí: "1" Hodnota "0" odstraní dynamické osvětlení, které obklopují raketové střely.
  • r_enablePostProcess - výchozí: "1" Hodnota "0" zhorší kvalitu osvětlení výměnou za zvýšení výkonu.
  • r_fastsky - výchozí: "0" Hodnota "1" nahradí některé animované prvky s pevnou černou texturou, především využíváno pro zvýšení výkonu.
  • r_subdivisions - výchozí: "4" Hodnota "80"  pro další zvýšení výkonu (fps).
  • s_ambient - výchozí: "1" Hodnota "0" odstraní okolní zvukové pozadí z většiny map.
  • s_musicvolume - výchozí: "0.25" Nižší hodnota sníží hlasitost hudby, hodnota "0" vypne hudbu.
  • timescale - výchozí: "0" Vyšší hodnoty nastavení během přehrávání dema budou mít za následek rychlé přehrávání dema.
  • clan "klantag" Tento příkaz vám umožňuje nastavení klan tagu.
  • dropflag - Dropflag vám umožní odložit nepřátelskou vlajku pro jiného hráče.
  • dropweapon - Dropweapon funguje pouze v týmové hře, a umožnuje odhodit zbraň.
  • name "jmeno hrače" - Příkaz vám umožní přidat barevné kódy na vaše jméno. například name -   ^1 - Red ^2 - Green ^3 - Yellow ^4 - Blue ^5 - Cyan ^6 - Magenta ^7 - White např: ^1name
  • readyup - výchozí : "f3" - Readyup přepíná váší připravenost ke hře. Jakmile má dostatek hráčů "ready" zápas začne.
  • tell_buddy - Poslání vzkazu kamarádnovi.
  • quit - Příkaz vás odpojí od serveru a vrátí vás na Quake LIVE stránky

   fan site Quake zde - http://www.quake.cz/ - předpoklad akktualizovaného infa o hře do budoucna ;)

    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    BOINC   Happy Eund (zeleny sport)   EU Fuck You
Copyright ©2008-2017 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme
i-skladka run an open source CMS system Joomla! | | Compatible with:
FirefoxIE 11SafariOperaGoogle Chrome