Mass Effect 2

me2   Ááá, pokračování geniální gamesky Mass Effect konečně před několika týdny dorazilo na pulty obchodů a já, pln natěšení a očekávání, jsem se také zahryznul do tohoto titulu s velkou grácií. Nebudu Vám lhát, v práci bylo trochu volna a tenhle mazec mě k sobě strhnul na dobrých 30 hodin v kuse. A nepustil. Všechno se vyvíjelo slibně, hra je super, nicméně... nicméně po dohrání jsem si i přese všechny její kvality zavzpomínal se slzou v oku na první díl... Proč ME2 vypadá jakoby v půlce vývoje developeři usekaly vývojářům ruce a titul pustili ven...?

 

 

 

   To je otázka? Dle mého to má spojitost s avizovaným třetím dílem Mass Effectu, čemuž napovídají i závěrečné videosekvence. Ale abych to upřesnil. Problém není v technické stránce hry, problém je v její příběhové stránce, která je, vlastně byla, u Mass Effectu dominantou. Takže když se tak nějak kouknu po herních serverech všeho druhu a jejich hodnocení dosahující většinou absolutního maxima, na jednu stranu chápu proč, avšak na druhou nechápu. Minimálně u recenzentů kteří mají za sebou dohrání i prvního dílu.

 

me2bs

 

   Ono totiž pokud se budeme dívat na technickou stránku hry, je vše super. Slibované videosekvence jsou naprosto úchvatné a perfektně dokreslují už tak precizně zpracovaný příběh universa Mass Effectu. Velké lokace, jako jsou Citadela, Omega apod. byli značně zjednodušeny a omezeny pouze na nejdůležitější prostory, tedy hráč už nebude bloudit dlouhé minuty než se někam dostane jako tomu bylo v prvním díle. Zjednodušení dosáhla celá řada dalších atributů, a nutno říci, že se jedná o pozitivní změny, takže zde není co vytýkat.

   Podíváme-li se na dialogy jednotlivých postav, občas vcelku dost povídání, jindy byste zase čekali něco víc. Ono co Vám budu povídat, kdybych vstanul z mrtvejch po tom co jsem zachránil celou galaxii, očekával bych trochu lepší konverzace než jen "Ahoj Sheparde, ty žiješ. Zachránili jsme spolu galaxii, ale teď mám práci tady tak se zase stav když půjdeš kolem...". Ale co, dost si pokecáte s vlastními členy nového týmu, takže je to celkem jedno. Ale proč se o tom zmiňuju... ony dialogy v ME tvoří do značné míry jeho příběh a tady se vlastně dostáváme k tomu o co v Mass Effectu 2 vlastně jde. Onen kámen úrazu.

 

   me2es   me2fs

 

   Když pomineme vedlejší úkoly na které narazíte při různých průzkumech vesmíru (btw. zde se od prvního dílu moc nezměnilo a vedlejší úkoly jsou stejně nudné a nezáživné, jako byli dřív), hlavní náplní hry je získávání členů do Vašeho nového týmu. Smutné je to, že krom závěrečné mise o nic jiného nejde, a tak z hlediska příběhové linie universa ME pokud by tento díl chyběl, pravděpodobně by se bohužel asi nic nestalo a dost pocyhbuju, že to třetí díl nějak zachrání ;/

 

 

   Mass Effect 2 - vše zas od začátku

   Bohužel, je to tak, příběhová linka prakticky krom již zmíněné závěrečné mise nijak nepokročila a celý druhý díl je v podstatě jen o tom, jak si velitel/ka Shepard skládá nový tým se kterým bude nakopávat zadky cizákum. Váš nový team se skládá z 10ti členů, kteří jsou předem dáni, vy je pouze jdete naverbovat, žádné vybírání zde neni. Ve zkratce prostě dostanete úkol "jděte naverbovat toho" a tak jdete. Nunto podotknout, že tyto verbovací mise jsou povedené, jsou plné ovlivnitelných dialogů (i když výsledek je vlastně stejný) a baví. Opravdu si s nimi dali záležet, avšak spíše než ceklkový příběh dokreslují pouze příběh oněch členů které verbujete, až na několik málo vyjímek, které navazují na původní příběhovou linii.

 

   me2cs   me2ds

 

  Celekm smutné je, že ve Vašem novém teamu se neobjeví příliš mnoho členů původního teamu. Vlastně jen Garrus (díky bohu za něj, můj oblíbenec) a Tali. Ostatní členové teamu dělají až na Wrexe víceméně totální zbytečnosti, namísto aby se pustili do záchrany galaxie po druhé... Každopádně, toulkami po glaxii získáte několik zajímavých členů, kteří Vám přirostou k srdci, jako Salarianský doktor Mordin, nebo laboratorně vypěstovaný Krogan Grunt a velké překvapení přijde k závěru hry, kdy se k Vám do teamu připojí Geth jemuž budete říkat Legion. To, že se do teamu připojuje Geth je velmi, velmi nečekané a konverzací s ním vlastně zjistíte více a popojdete po příběhové lince hry dál, než s konverzací se všemi ostatními členy dohromady.

   Jakmile jednou naverbujete člena do teamu, přijde na řadu získání jeho loajality. U některých členů pochopitelné, u jiných to působí spíše směšně, zejména u těch z původního teamu, ale to je vedlejší. Problém je v tom, že zde hra víceméně končí. Máte 10ti člený team, ale nejsou mise na které byste s teamem chodili. Pominu-li těch několik málo nudných vedlejších úkolů, všechny hlavní úkoly jsou omezeny na každého člena teamu 2x - jednou naverbování, podruhé na získání loajality.

 

 

   Konečně pokrok v příběhu, užijte si ho, bude trvat 20 minut

   Ve chvíli kdy získáte posledního člena teamu, se přesouváte splnit závěrečný úkol - zničit Kolektorskou stanici přístupnou skrze bod, z nějž se ještě nikdo nevrátil. Tak jak to zde píšu, to působí suše, ale věřte, že ve hře je to hezky obaleno, takže je to v pohodě. Předpoklad je takový, že kolektoři jsou pohůnci Reaperů (průser galaxie o kterém je celej Mass Effect a ani dnes toho o nich moc nevíme, jen to, že chtěj všechno opět zničit) a je to správný předpoklad. Mimo to se také v průběhu hry dozvíme, že Kolektoři jsou původně výrazně geneticky zmanipulovaní Protheané, což je jeden z mála světlých okamžiků zpřístupňující další skládanku příběhu během hry. A to dost důležitou.

   Každopádně poté co proletíte skrze relé ke kolektorské stanici, objeví se nádherná renderovaná sekvence menšího boje Vaší lodi s nějakými sondami mezi polem trosek a následně započíná závěrečná mise, kterou zvládnete za nějakých 20 - 30 minut a pravděpodobně při ní přijdete o jednoho člena  teamu, výběr bude na Vás... Při této misi zničíte obří kolektorskou stanici a dozvíte se nějaké příběhově důležité informace. Mimo to zničíte i jednoho obřího humanoidního Reapera, tedy pravděpodobně Reapera. Tím hra končí.

 

 

me2as

 

   Ačkoliv se jedná o velmi hratelnou gamesku, bohužel se obávám, že 20hodin získávat členy do teamu a pak udělat jednu misi a konec je dost málo. Také se obávám, že informační hodnota tohto dílu je v celém konceptu Mass Effectu dost malá, ale to poznáme podle toho co na naás vrhne za dva roky třetí díl, necháme se překvapit. Co se mě týče, tak jak jsem psal v úvodu, zklamaný jsem z příběhové stránky která přináší jen velmi málo nových informací, zklamaný jsem z toho, že si postavíte nadupaný team a nic s nim neuděláte, jen jednu misi avšak nadšený jsem z technické stránky hry, zpracování je super a snaha o přenesení filmového plátna do počítačové hry zde dopadla na výbornou a vlastně konec konců... pořád je to Mass Effect, to přeci stačí !

 

pozn.: zdroj screenshotů officiální stránky hry | malé povídání o Mass Effect 1 zde

    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    BOINC   Happy Eund (zeleny sport)   EU Fuck You
Copyright ©2008-2017 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme
i-skladka run an open source CMS system Joomla! | | Compatible with:
FirefoxIE 11SafariOperaGoogle Chrome